murielwalinga.reismee.nl

Klaar in Oostenrijk: afgestudeerd!

Grüß Gott alle!

Een verlaat laatste verhaal, maar helaas was er een storing bij Reismee en kon ik het niet eerder plaatsen. Ook zijn al mijn verhalen vanaf november 2012 verdwenen, dus dat is balen... Maar goed, hierbij mijn laatste verhaal:

Het zit er op! Tien jaar studie, drie diploma's, drie steden, vijf stages en een heleboel colleges.

Op 12 juni had ik mijn allerlaatste examen in Krems: the final master exam! Dit bestond uit het presenteren van mijn scriptie, de verdediging van mijn scriptie en het beantwoorden van vragen behorend bij een case, die ik een uur eerder gekregen had. Dit ging allemaal goed en dus mag ik mijzelf nu Muriel Walinga, MA noemen!

Van 16 tot en met 22 juni heb ik een minivakantie gehad in Graz (bij Kate) en Kroatië, waar we met tien klasgenoten naar Nina gingen, die in Medulin woont. Ondanks dat ik totaal niet fit was, heb ik genoten van het niet hoeven te studeren.

Dinsdag 1 juli kwamen papa en mama naar Krems, nadat zij in Annaberg-Lungötz (provincie Salzburg) hun vakantie hadden gevierd. We hebben lekker gegeten, veel ingepakt en natuurlijk op 2 juli waren zij er bij toen ik mijn diploma in ontvangst mocht nemen. Een leuke uitreiking, waarbij iedere klasgenoot een andere klasgenoot voor stelde en de afgestudeerden met luid applaus door de mensenmenigte geleid werden.

En toen was het opeens vrijdag 4 juli en ging mijn wekker om 4.00 uur: tijd om terug naar Drachten te gaan! Om 17.00 uur kwamen we aan in Drachten en inmiddels is alles alweer uitgepakt en gaat ‘het echte leven’ beginnen.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie berichtjes, medeleven en aanmoedigingen. Tien jaar studie: van MBO naar een Mastertitel. Ik mag best een beetje trots op mijzelf zijn. En dat ben ik ook :)

Voor de laatste keer:

Liebe Grüβe,
Muriel

Reacties

Reacties

Oma

Wat nog een mooi slot aan al die reismee berichten. Dank je wel voor al dat mooie wat ik mee kon genieten. Liefs Oma

Marcella

Leuk verhaal Muur en uiteraard van harte gefeliciteerd met je diploma! Ik kan me onze intro van de MTRO nog herinneren als de dag van gisteren; Muriel die naast mij wilde slapen omdat ik snoepjes bij me had haha. Wat is de tijd snel gegaan en leuk om te zien hoe het iedereen is vergaan. Heel veel plezier in je nieuwe huisje en ik hoop dat je snel een leuke baan krijgt (vast wel)

Liefs, Mars

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!