murielwalinga.reismee.nl

Alweer een maand present!

Grüß Gott alle!

En toen zat ik hier alweer een dikke maand! Mijn vorige verhaal sloot ik af met het bezoek aan Wenen. Nina en ik zijn nou niet bepaald cultureel bezig geweest (lees: winkelstraat en bijbehorende winkels bezocht), maar wat we tot nu toe van Wenen gezien hebben, was erg mooi. Erg grappige marketingtruc die een slimme jongen heeft uitgehaald met het feit dat ‘Austria' en ‘Australia' dus daadwerkelijk vaak genoeg verwisseld worden: er is een merk bedacht met de fantastische naam ‘No kangaroos in Austria'. Werkelijk iedere souvenirwinkel ligt vol met tassen, T-shirts, truien, mokken, aanstekers, magneetjes, paraplu's en wat je nog meer kunt bedenken, met deze tekst er op.

Op 4 oktober was er de Opening Party van de school, in samenwerking met het de organisatie van het Oktoberfest in Krems. Het was in één woord GEWELDIG!!! Wat een sfeer, dom ouwehoeren, lekker wat biertjes er bij en iedereen in mooie outfits (dirndls, lederhosen en alles wat daar mee te maken had). Super mooi feestje!

Afgelopen donderdag (11 oktober) heb ik samen met de Slowaakse Kristina mijn verjaardag gevierd, aangezien zij 16 oktober jarig is. Omdat wij beide in het Kolpinghuis wonen en de kamers daar niet groot genoeg zijn om een feestje te organiseren, mochten we het appartementje van een klasgenoot gebruiken. Het was een gezellige avond en we hebben zelfs kleine cadeautjes gekregen! Heel erg leuk dus! En een dag later kwamen mama en oma aan in Krems. De verrassing die geen verrassing meer was, maar daarom niet minder leuk!

Ze waren 's ochtends al vroeg (6.30 uur) vanuit Drachten vertrokken en om 11.00 uur vanaf Rotterdam naar Wenen gevlogen. Voor oma was het de eerste keer vliegen, spannend natuurlijk! Toen ik ze om 16.00 uur van het station in Krems ging halen, was het toch wel fijn om ze te zien. Die avond hebben we niet zo bijzonder veel gedaan, maar zaterdags stonden we om 11.00 uur paraat om Krems een beetje te verkennen. Zo heb ik ze mijn school laten zien, hebben we koffie gedronken bij een cafeetje in de winkelstraat en zijn we 's middags naar het winkelcentrum geweest. Nadat we op de terugweg 45 minuten op de taxi hebben gewacht (want het openbaar vervoer in Krems is echt SLECHT, de taxi's -meestal - op tijd), zijn we 's avonds lekker uit eten geweest. Bijzonder lekker gegeten: Schnitzel mit Bratkartoffeln für die Mutti und Oma en Schweinskotelett mit Kräuterbutter, Bratkartoffeln und Gemüse voor mezelf. Heerlijk!
Op zondag 14 oktober -mijn verjaardag!- zijn we naar Melk geweest. Het was prachtig weer: 17 graden, strakblauwe lucht, jas uit, terras op, zonnebril op, dat werk. We hebben de Abdij van Melk bezocht (erg mooi) en lekker apfelstrudel en tosti's gegeten op het terras. Het was echt een topdag en zo warm heb ik mijn verjaardag nog nooit gevierd, best raar eigenlijk. Maar wel leuk natuurlijk ;-) Bij thuiskomst aan het eind van de middag kon ik dan ein-de-lijk het pakketje openmaken dat op donderdag al bezorgd was. Een super leuk pakketje met daarin drie lieve verjaardagskaartjes, dropjes, pepernoten, gevulde speculaas en een chocoladeletter van de familie Brouwer/Ooms. Nogmaals dank Isabelle, Daphnhe, Sabine, Sonja en Connie!

Gisteren was dan alweer de laatste dag van mama en oma in Krems. We hebben nog een rondje gemaakt door Krems en langs de Donau gelopen. 's Avonds bij mij thuis gegeten en terwijl oma Google, Wikipedia en Uitzendinggemist.nl op mijn laptop had ontdekt, lagen mama en ik half te slapen. En vandaag was het dan alweer tijd voor het afscheid, nooit leuk. En dat was te merken ook, want zakdoekjes waren geen overbodige luxe. Na wat traantjes gedroogd te hebben en mama en oma op weg waren naar Wenen, bleek ik toch niet zo fit te zijn als ik dacht. Vorige week was ik al een beetje grieperig, maar ik heb het keurig over het weekend heen getild, om nu toch ziekig te zijn. Dus deze dagen maar even rustig aan doen, want komende donderdag vlieg ik samen met een deel van mijn klas naar Bulgarije! We gaan daar naar toe voor een schoolopdracht, waar ik samen met een klasgenootje Project Manager van ben (manusjes van alles en zorgen dat alles goed verloopt etc.).

We hebben er allemaal erg veel zin in, dus goed uitrusten is een prima plan ;-)

Liebe Grüβe,
Muriel

PS: de foto's zijn weer te vinden op mijn reismee.nl, maar meer foto's staan op Facebook!

Reacties

Reacties

Kim

Waaaauw, zo super jaloers! Haha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!