murielwalinga.reismee.nl

Jetzt geht's los!

Grüß Gott alle!

Gisterochtend om 5.00 uur was het dan zover, mijn vertrek naar Oostenrijk. De planning was om rond 16.30 uur aan te komen, maar door file en heel wat ‘baustelle' werd dit uiteindelijk 18.00 uur.Gelukkig voelde ik me bij aankomst al snel thuis, door de bijzondere bloemenwinkel en overvliegende traumahelikopters (dit aangezien in Groningen de traumaheli van het UMCG praktisch bij mij in de achtertuin landde).

Snel aangemeld bij de receptie en mijn spullen uitgeladen, waarna ik samen met papa en mama in de stad wat gegeten heb. Nadat ze mij weer bij mijn gebouw hadden afgezet, heb ik alles uitgepakt en ben ik lekker vroeg gaan slapen.

Helaas geen ‘echte' bergen in de buurt, maar vanochtend werd ik toch een beetje wakker met het Sound of Music 'The hiiiiiiills are alive' gevoel. Toch een leuk uitzicht.

Gisteren heb ik bij de supermarkt nog brood gehaald en ik kan me van een vakantie in Duitsland nog herinneren dat dit brood ontzettend smerig was. Onder het motto ‘met hagelslag smaakt alles' heb ik het toch geprobeerd en inderdaad... Niet te eten! Aangezien we naar de IKEA in Wenen gingen, heb ik daar nog maar eventjes ontbeten. Een kofferbak vol met IKEA- en supermarktboodschappen later, hoopten we nog even langs mijn school te rijden. We hebben een boel van Krems gezien, maar nog geen school.

Morgen gaan we Krems dan écht verkennen en dan hopen we ook mijn school te vinden. Zondagochtend gaan papa en mama weer naar huis en start mijn leven hier dan echt!

Het Kolpinghaus (de flat waarin ik woon) is een prima plek om te wonen. Nette studio, mooie omgeving, gratis sporten, wijngaard in de achtertuin en ook prima andere faciliteiten. Het staat pal naast de school, maar niet de school waar ik moet zijn. Mijn afdeling is namelijk gevestigd in een oud klooster in het centrum, ongeveer 1 kilometer hier vandaan. Dus op de fiets of lopend makkelijk te doen.

Zo, dat was even een korte update van hoe het hier gaat. Woensdag beginnen mijn introductiedagen en ik zal natuurlijk laten weten hoe dat is gegaan! Bedankt voor alle leuke en lieve berichtjes die ik heb gekregen via Whatsapp (Ik hoop z.s.m. een Oostenrijks nummer te hebben, voor nu ben ik via Whatsapp matig bereikbaar. WiFi namelijk niet in dit gebouw, wel in het hoofdgebouw), Twitter, Facebook en mail! Heel tof om te lezen, ga er vooral mee door ;-)

Oh ja, mocht je het willen weten, dit is mijn adres:
Muriel Walinga
Kolping Campus Krems GmbH
Alauntalstraβe 97/309
A-3500 Krems

En ja, ik kan dus post ontvangen ;-)

Liebe Grüβe,
Muriel

Reacties

Reacties

Mark

Klinkt goed allemaal, Muur! Over die bloemenwinkel, is die zo bijzonder vanwege het woordje rechts van 'blumen'? ;)
Heel veel succes komende week en veel plezier daar!

Margrieta

Murielle, heel veel succes in t mooie Oostenrijk. En nu maar hopen op n mooie winter met veel sneeuw!

dennis van der stroom

Heey mur klinkt allemaal erg leuk, iedereen lijkt wel uit nederland weg te gaan. Ik woon nu ook in Duitsland alleen niet zover als jij. Ik wens je heel veel plezier en geniet van je mooie tijd. In plaats van dat jij mij volgt toendertijd ik in Afghanistan kan ik jou nu volgen. xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!