murielwalinga.reismee.nl

Afscheidstournee en Engelse stress

Grüß Gott alle!

Nog maar drie dagen en dan is het zover: mijn vertrek naar Krems an der Donau!

Even een kort verhaaltje om jullie up-to-date te houden. De afgelopen dagen stonden in het teken van afscheid nemen en stress. Zo heb ik vorige week een bijzonder gezellige dinsdag in Groningen gehad. Heerlijk geluncht met Lidewij en wespen, lekker op het terras gezeten met Martijn en verrassingspakket Lisanne en 's avonds lekker gegeten met Mark en Veronie. Best vreemd om te weten dat je al deze mensen een behoorlijke tijd niet gaat zien! Op woensdag heb ik me (met ingang van 13 september) laten uitschrijven bij de gemeente, want ik ga dus officieel emigreren! Donderdag heb ik nog een gezellig avondje gehad met Angelique en afgelopen zaterdag waren mijn oom, tante en oma 's avonds op bezoek voor een heerlijke barbecue. Van mijn oom en tante heb ik een geweldig Nederlands pakket gekregen met onder andere speculaas, pepernoten, Nederlandse tijdschriften, drop en hagelslag. Gisteren nog uit eten geweest met mijn ouders en broertje Robin en dat was dan ook de afsluiting van mijn 'afscheidstournee'.

Zoals een aantal van jullie weten, heb ik zaterdag 25 augustus nog een TOEFL (Test of English as a Foreign Language) moeten doen. Hierbij moesten er 90 punten behaald worden, want anders voldoe je niet aan de toelatingseisen van de school. Gistermiddag kreeg ik de uitslag... 89 punten. Mooi balen! En natuurlijk dik in de stress, want wat als ik nu opeens niet meer naar Oostenrijk mag? Wat ga ik dan doen? Wat moet er gebeuren met de inkopen die ik al gedaan heb? Etc. etc. etc. Dus gisteravond gelijk maar een mail gestuurd naar mijn contactpersoon binnen Fachhochschule Krems. Omdat ik natuurlijk zo vreselijk ongeduldig ben, heb ik vanmiddag er maar even achteraan gebeld. Ik kreeg mijn contactpersoon aan de telefoon en hij verzekerde mij er van dat er geen problemen waren met de score en dat ik van harte welkom ben! Dus weer wat stress minder.

Morgen begin ik met het pakken van mijn koffer, wat een avontuur op zich is. Eigenlijk wil ik maar één (GROOOOOTE) koffer mee. Of het gaat lukken? We gaan het zien!

Donderdagochtend rond een uur of 4.00 zullen mijn lieve ouders mij naar Krems brengen. Ze blijven dan nog een aantal dagen bij mij in de buurt en daarna wordt het echt afscheid nemen. Maarrrrrr, gelukkig is het nog lang niet zo ver!

Mijn volgende berichtje zal vanuit Krems zijn. Ik kan niet wachten om jullie te vertellen hoe ik het daar zal hebben!

Liebe Grüβe,
Muriel

PS: toevoegen op Skype mag alvast. Ik ben te vinden onder ‘murielwalinga'.

Reacties

Reacties

ellen

Was zeker gezellig afgelopen zaterdag.We hebben al afscheid genomen maar nogmaals hele goede reis en heel veel plezier in
Oostenrijk. Donderdag hebben wij andere dingen aan het hoofd, vliegen of zo? Liefs, Grtjs xxx Hans, Ellen

Joke

Mooi, dat je afscheidstoer ook een happy end heeft gekregen met het 'welkom in Krems'. We blijven je volgen en wensen je een hele goede tijd in Oostenrijk. We verwachten wel, dat je t.z.t. weer 'remigreert' ;-)

Oma

Je verhaal gelezen en wat nu nog weer een stress nu weer voor tijd. Maar alles is goed gekomen en nu maar een goede tijd tegemoet in Krems. Liefs Oma

Noortje

Jeetje muur een nieuw avontuur gaat weer beginnen! Heel veel plezier en geniet er vooral van! Ik ga je verhalen op de voet volgen ;)
En een goede reis alvast:)! Het scheelt dat je deze keer met de auto gaat, kun je wel meer meenemen (hehe;))!
Liefs,
Noortje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!