murielwalinga.reismee.nl

Een nieuw avontuur!

Grüß Gott alle!

Grüß Gott, het enige Oostenrijks-Duits (naast Apfelstrudel en Schnitzel) dat ik tot nu toe ken. Oostenrijk? Ja, Oostenrijk! Na het avontuur in Helsinki van vorig jaar en mijn Bachelordiploma Communicatie dat ik in juni dit jaar behaald heb, ga ik opnieuw naar het buitenland. En wel naar Oostenrijk, waar ik een tweejarige Master in Tourism and Leisure Management ga doen.

Dat betekent dat ik mijn reismee.nl heb afgestoft en nieuw leven in zal blazen. De verhalen over Finland en een selectie uit de bijbehorende foto’s laat ik staan en ik zal nieuwe verhalen en foto’s gaan plaatsen. Al mijn foto’s van mijn Finse avontuur zijn overigens nog gewoon op mijn Facebook te vinden.

Wat ga ik doen? Zoals gezegd, ga ik een tweejarige Master in Oostenrijk volgen. Voor de nieuwsgierigen: http://www.fh-krems.ac.at/en/studying/master/tourism-and-leisure-management/overview Ik ga wonen en studeren in Krems an der Donau, een plaats met ongeveer 24.000 inwoners en zo’n 60 kilometer ten noordwesten van Wenen. Krems ligt –ja, je geloof het niet…- aan de Donau en staat samen met de omgeving Wachau op de UNESCO erfgoedlijst. Ik heb dus weer een mooi plaatsje uitgezocht. Doe jezelf een plezier en Google eens op afbeeldingen van Krems an der Donau.

De precieze datum van vertrek staat nog niet helemaal vast. Dit zal rond 13 september zijn. Ik kom te wonen in een groot appartementencomplex voor studenten, waar ik een studio voor mijzelf heb, met daarin een badkamer, wc en keukentje voor mijzelf. Het complex heeft een wijngaard in de achtertuin, dus ik voorzie twee bijzonder leuke jaren.

Nog ongeveer 1,5 maand en dan vertrek ik voor een nieuw avontuur. Ik zal jullie weer op de hoogte gaan houden van al mijn belevenissen en ik hoop weer op jullie reacties, altijd erg leuk om te lezen!

Liebe Grüβe,
Muriel

PS: toevoegen op Skype mag alvast. Ik ben te vinden onder ‘murielwalinga’.

Reacties

Reacties

Joke

Je moet er maar snel woordjes bijleren. Ik zal je op weg helpen met eentje, die je echt wel snel moet weten ;-):
Lederhose (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Lederhose).
Maar alle gekheid op een stokje. We wensen jou veel (leer)plezier en weer vele mooie ervaringen.
groeten, Joke en Hans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!