murielwalinga.reismee.nl

Kleine update!

Tijd voor een kleine update! Het is nu ‘intensive week', wat inhoudt dat ik deze week vrij van school ben. Helaas niet vrij van mijn schoolwerk, want er ligt nog genoeg om te doen...

Inmiddels heb ik ook mijn cijfers terug; voor het Corporate Communcations examen had ik een 2 (wat overeen komt met een cijfer tussen 6,5-7,5 ofzo) en voor Fins een 4,5 (rond de 9). In totaal heb ik Fins afgesloten met een 4, maar denk niet dat ik nu vloeiend Fins spreek hahaha!

Verder gaat het hier allemaal prima! Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, lente kom maar gauw! De sneeuw begint al te smelten, wat hilarische taferelen teweeg brengt: 'Joh, ik wist niet dat hier een stoep was!', 'Hey kijk, een fiets!' en 'Er staan strepen op de weg!!!'. Maar ja, voordat alle sneeuw gesmolten is... Ik denk dat we dan toch echt wel ver in april zitten.

Ook nog schokkend nieuws; ik ben gisteren samen met Carolin, Franziska en Marel naar de sushibar geweest! Nou, volgende keer gewoon weer McDonald's hoor! Ik vond het leuk om een keer te proberen, maar het is gewoon niet mijn type eten. Het is niet warm, niet koud en de structuur is ook niet helemaal mijn ding. Gelukkig vond de rest het wel lekker en hebben zij de helft van mijn portie opgegeten.

Vorige week was Signe (meisje uit Letland) jarig en waren we uitgenodigd voor haar birthday party in 80's style. Dus Caro, Franzi en ik helemaal los met kleuren, gek haar en leggings... Samen met nog twee anderen waren we de enige die verkleed waren, was een beetje een tegenvaller. Gelukkig hebben we de foto's nog (zie album ‘Diversen).

Helaas zijn de eerste twee medestudenten alweer naar huis; Sarah en Svenja uit Duitsland bleven maar voor één periode en zijn vorige week naar huis gegaan. Gelukkig hebben we ze wel een leuke surprise party kunnen geven! Maar toch, dat de eerste nu al naar huis gaan is niet leuk.

Laatste dingetje; samen met Noortje (ken ik via hockey en loopt stage in Seinäjöki, 300 km boven Helsinki) ben ik een reisje door Noorwegen aan het plannen. We zijn van plan 3 t/m 7 mei naar Oslo en Bergen te gaan, maar zijn nu nog even op zoek naar goedkope tickets.

Pff, nou ik geloof dat ik nu al het nieuws wel gemeld heb!
Näkemiin!

Liefs, Muriel

Reacties

Reacties

Amber

Leuk om samen met Noortje nog te reizen! Als ik het goed begrijp het je dus een periode gehad nu een week vrij en dan begint de nieuwe periode? Nog andere vakken ertussen?

Liefs

Marcella

Haha, jij en sushi.. ;) Dapper dat je het geprobeerd hebt! Wanneer ga je ook alweer naar St Petersburg? Leuk dat je al die tripjes en reisjes doet, ben elke keer weer benieuwd naar je verhalen!
En goeie cijfers haal je he, top!!
Liefs, Mars

Muriel

Hoi!

@ Amber: klopt! Dus zit echt op de helft nu.. Heb een nieuwe virtual course er bij; experiential marketing
@ Mars: ben van 14 tm 18 april in St Petersburg.

x

Oma

Hoi Muur,
Weer een leuk verhaaltje en ondanks alle leuke dingen ook goede cijfers!!Noortje haar verhalen lees ik ook en leuk dat je met haar ook een reisje aan het voorbereiden bent. Groetjes Oma

Rina Ebels

hallo Muriel,
leuk steeds je berichten te lezen. Geniet van de reisjes die er aankomen. Jan en ik zijn juist 2 weken naar Gambia (Afrika) geweest. Was heel boeiend. Wij trekken toch meer naar de warmte, maar ik denk dat jij je ook prima vermaakt in de sneeuw! Liefs, Rina.

Andrea

Ik heb eens (een paar keer) een film gezien waarin een meisje in haar CV liegt dat ze vloeiend Fins spreekt. Op een gegeven moment maakt haar baas een afspraak voor haar met een stel Finnen, nou, wat een taaltje is dat zeg!! Echt geen touw aan vast te knopen.

Past wel een beetje bij je uiterlijk, Fins :P. Leuk om te lezen over Finland. De meeste reisverhalen die ik lees gaan over Indonesie of Brazilië. Dit is weer eens wat anders! En nu lees ik op hyves dat je aan het nadenken bent over een afstudeerstage.. In een warm land.

Nou meid, veel succes en plezier nog in het koude noorden! Hier was het vandaag heerlijk lenteweer :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!