murielwalinga.reismee.nl

HELSINKI!

Ik ben er! Eerst maar eens vertellen hoe de dag gisteren gegaan is.

Om 2.30 ging de wekker, een uurtje later zaten we (mama, papa en Robin) in de auto en om 5.00 uur stonden we op Schiphol. Nadat ik mijn twee loodzware koffers (jaja, ik kreeg ook het fameuze oranje ‘HEAVY' label!) en mijzelf had ingecheckt, hebben we nog een kopje koffie gedronken, waarna ik dan toch echt door de douane ging. Appeltje eitje, zou je denken. Maar nee hoor; bij wie gaat het detectiepoortje weer loeien en moet worden gefouilleerd? Juist, ik. Natuurlijk had ik niets geks bij me en kon ik na het fouilleren toch écht aan mijn grote avontuur beginnen. Nog één keertje zwaaien naar mijn ouders en broertje en weg was ik!

De vlucht naar Kopenhagen ging prima (ok, bij de aankomst flipte ik hem even vanwege het zicht op HEEL ERG VEEL water gecombineerd met een aantal vreselijk scherpe bochten) en na een ontbijtje vloog ik verder naar Helsinki. Eenmaal daar om 12.45 uur (Helsinki tijd) aangekomen, sleurde ik beide koffers van de band en liep ik recht in de armen van de studenten van Haaga-Helia (Joonas en Ernesto) die ons die dag zouden begeleiden. Samen met drie andere exchange students (Anaïs uit Frankrijk, Christy uit Hongkong en Sebastian van de Hanze) gingen we op weg naar onze appartementen, die allemaal in hetzelfde gebouw zitten. Onder het motto ‘Don't try this at home', sleepten we de vele zware koffers door de sneeuwzooi die momenteel in Helsinki ligt, maar kwamen we uiteindelijk goed aan bij het flatgebouw. Eventjes alles naar binnen brengen en daarna gelijk maar door boodschappen doen. 's Avonds met zijn allen lekker pizza gegeten in het appartement van Christy, waar we tot de conclusie kwamen dat we allemaal geen dekbed hebben.

Na een tevergeefse zoektocht naar de sauna en de wasserette in het gebouw, zijn we naar de Prisma gelopen. Op zich niet bijzonder, ware het niet dat de Prisma mij toch een beetje het gevoel gaf dat ik in Amerika ben. Het is namelijk een allemachtig grote supermarkt, waar je echt werkelijk alles kunt kopen. Waaronder dus een dekbed!

Bij thuiskomst nog ‘even' mijn koffers uitgepakt, beetje op MSN gezeten en toen om 22.00 uur heerlijk gaan slapen. Tenminste, dat was de bedoeling. Ik lag namelijk op een knetterharde matras! 3,5 uur en vele improvisaties later, ben ik uiteindelijk in slaap gevallen OP mijn dekbed en ONDER mijn dekbedovertrek en ochtendjas. En ik moet zeggen, ik heb heerlijk geslapen!

Vandaag lekker een dagje vrij (eerst maar eens een nieuwe matras proberen te regelen) en vanaf morgen gaat het echt beginnen! Dan beginnen de oriëntatiedagen en kan ik jullie meer vertellen over de school, mijn vakken en de stad.

Liefs,
Muriel

PS1: zit je in Helsinki, vriest het niet eens!
PS2: voor eventuele brieven/pakketjes, mijn gehele adres is
Klaneettitie 1A-005
00420 Helsinki
FINLAND

Reacties

Reacties

Noortje

Zullen wel typisch Finse matrassen zijn, ze moeten toch wat met al die bomen daar.......
Heel veel succes de komende week!
Liefs Noor

Ida Brouwer

Hoi Muriel,
We hebben je eerste reisbrief gelezen.Fijn dat je na een paar uur strubbelingen toch verder goed geslapen hebt. We kijken uit naar de volgende brief.Liefs Oma

Mars

hey muur, fijn om te horen dat je goed bent aangekomen! Leuk om nu jou avonturen te lezen! Hopelijk vind je snel een ander matras haha! Liefs, Mars

p.s. haha ik zou hem ook compleet flippen in het vliegtuig met al dat water!

Flo

Ja vliegen is stom!! :D Maar je hebt je er zo te lezen dondersdapper doorheen geslagen ;) Zijn de andere exchange students een beetje gezellig? Ik ben erg benieuwd naar je toekomstige verhalen over studie, stad en stoere jongens :P Kindeke heel veel plezier nog daar en als je je kamer gaat missen stuur ik wel een fotootje op..

Tuutn

Flo

Oh by the way, kunnen we elke maand op de 11e een nieuw berichtje verwachten? Structuur! :D (zie voorgaande berichtjes..)

Karin

Helsinki, ver weg en toch dichtbij door je verhalen en foto's. Lekker genieten en af en toe ook wat studeren........hahahaha. Kan niet wachten om daar ook even naar toe te vliegen. Lijkt me een leuke stad.

ellen

Hoi Muriel, Al een ander matras? Je kamer en keuken zien er netjes uit. Mooi al die sneeuw, ik hoop dat de treinen daar wel op tijd rijden, gelukkig geen NS.
Leuke huisgenoten? Veel plezier. Liefs 4 x uit Pwolde.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!