murielwalinga.reismee.nl

Nog 60 dagen!

Hoi allemaal!

Nog 60 dagen en dat is het zover, dan begint mijn grote, koude en vooral Finse avontuur! Op 10 januari 2011 vertrek ik voor minimaal vijf maanden naar Helsinki.Aan de Haaga-Helia University of Applied Sciences (in het Fins: Haaga-Helia Ammattikorkeakoulu. Succes!) ga ik in ieder geval marketing, PR en Fins studeren. Pas aan het begin van de studie stel ik mijn definitieve vakken vast, maar dit zijn in ieder geval de richtingen.

Naast studeren zal er natuurlijk ook behoorlijk wat te feesten zijn en ga ik leuke reisjes maken; Lapland, Rusland, Baltische Staten.... Niet verkeerd lijkt me! ;-)

Op deze site probeer ik zo vaak mogelijk te vertellen hoe het gaat en wat ik gedaan heb. Gisteren heb ik mijn 'housing offer' van de HOAS gekregen. De HOAS is een organisatie voor uitwisselingsstudenten en regelt de huisvesting van deze studenten. Dus ook van mij! Helaas zit ik niet in het appartement wat ik als voorkeur opgegeven had, maar woon ik vanaf 10 januari aan Klaneettitie 1A in Helsinki (volledig adres -voor alle brieven en pakketjes...- volgt). Verder verwacht ik binnen nu en twee/drie weken de officiële aanmelding van Haaga-Helia te krijgen, waarna ik mijn ticket kan boeken.

Nou, volgens mij heb ik zo'n beetje alles wel verteld! Ik hoop dat jullie me gaan volgen terwijl ik in de sneeuw zit en dat jullie veel reacties achter laten; altijd leuk om te lezen natuurlijk!

Liefs,
Muriel

PS: extra fotoruimte is al binnen, dus er kunnen straks behoorlijk wat foto's op! :-D THX!

Reacties

Reacties

Joke

Hoi Muriel, inderdaad een koud avontuur, maar er zijn heerlijke sauna's, waar je je wel kunt warmen.
En natuurlijk veel sneeuw. Een huskytocht moet je ook maar op je programma zetten, lijkt mij.
Geniet ervan! Wij gaan je volgen (helaas alleen op de weblog ;-) !

Karin

Leuk! Nog 60 dagen, het komt dichterbij! We gaan je volgen natuurlijk maar komen ok "even" langs.........LEUK!

Iris

Nog 59 dagen, dat zijn er nog wel wat! Maar je bent nooit te vroeg om je goed voor te bereiden en voorpret te hebben!
Ik ben benieuwd wat je allemaal zult meemaken en wat voor 'cultureshocks' jij zult hebben.. Geniet ervan!

ellen

Hoi Muriel, super dat je een weblog hebt gemaakt zodat we je kunnen volgen.

Die 60 dagen zijn zo om en dan begint je koude avontuur.

Grtjs 4 maal

Ida Brouwer

Hoi Muriel,

Leuk zo.n weblog en de tijd voordat dat je vertekt is zo maarom.Ook leuk dat ik je nu zo kan volgen. Dat ga ik zeker doen.want dit avontuur vind ik heel leuk. Maar wel in het Nederland blijven schrijven hoor !!!Groetjes Oma

Ietske

ben benieuwd naar al je avonturen!

Mars

Leuk muur, dat je een weblog bijhoudt.. kan ik eindelijk eens jouw verhalen volgen ipv jij de mijne haha!
ik weet zeker dat je in Finland ook een te gekke tijd zal hebben! jouw Amerika avontuur komt ook ooit nog wel een keer, dat weet ik zeker! :)
liefs, xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!